Go to footer

GRH 101 Airborne forum rekonstrukcji amerykańskich jednostek powietrznodesantowych


BAR-y u spadaków - od kiedy i ile?

Wydarzenia i fakty historyczne, źródła itp. UWAGA! Tu nie poruszamy kwestii dot. sprzętu (są do tego oddzielne działy)

Moderatorzy: Mako, Jackson


Re: BAR-y u spadaków - od kiedy i ile?

Postprzez Mako » Cz maja 19, 2011 7:16 am

Baniak napisał(a):Kolejny fakt, tym razem z książki Donald'a R. Burgett'a "Currahee!".

W jednym z rozdziałów Burgett mniej więcej w ten oto sposób komentuje widok żołnierza 4th ID z BAR'em:
"Siła ognia nie jest współmierna do wagi i wymiarów - dobrze, że nie mamy jej na wyposażeniu". Oczywiście jest to parafraza jego słów - oryginalny fragment przytoczę po powrocie do domu.

Dodam tylko, że Donald R. Burgett należał do Kompanii A 506th PIR.

Oto wspomniany fragment:

"While passing through the infantry's lines I noticed that a couple of them carried B.A.R.s. From the looks of them I was glad that we didn't have them in the Paratroops. Their fire power wasn't enough to compensate for their size and weight."
Donald R. Burgett "Currahee!"
Avatar użytkownika
Mako
101st
101st
 
Posty: 3314
Dołączył(a): Śr mar 15, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Warszawa


Re: BAR-y u spadaków - od kiedy i ile?

Postprzez Baniak » Pn cze 27, 2011 10:43 pm

Poniższe zdjęcie ukazuje spadaka z 11th AD w trakcie ćwiczeń w Japonii w 1947 roku.
Jak widać dało się założyć BARa do skoku aczkolwiek mogli to robić tylko wysocy
spadochroniarze ze względu na długość karabinu. Dodatkowo widać, że spadak
ma na ramieniu pas nośny, a karabin jest jeszcze przepasany pasem od spadochronu.

Obrazek
Avatar użytkownika
Baniak
zarejestrowani
 
Posty: 2177
Dołączył(a): Pn cze 02, 2008 8:10 pm
Lokalizacja: GRH Five-O-Deuce http://502-101airborne.pl, ok. Warszawy


Re: BAR-y u spadaków - od kiedy i ile?

Postprzez Jackson » So lip 02, 2011 7:47 pm

Po długiej przerwie w czytaniu postanowiłem zacząć D-Day Koskimakiego od początku co by sobie pamięć odświeżyć i trafiłem na coś takiego.
Rozdział 1 "The Marshaling Area"
str. 16 (wydanie w twardej oprawie)
"Lieutenant Bill Padrick had an amazing change of plans. He related "The day before the invasion, General Pratt took my Browining Automatic Rifle for his aide and driver, Lt. Lee Mays, and ordered me to fly to Exert to draw another."" Wprawdzie sam Padric służył w baterii B, 81st Airborne Anti-Aircraft Battalion ale jest to dowód że BAR'y były do znalezienia w szybowcach :) Tak przy okazji, sam Pratt zginął podczas lądowania (rozbity szybowiec w Szeregowcu Ryanie), z kolei Mays siedzący za Jeepem przeżył.
Avatar użytkownika
Jackson
101st
101st
 
Posty: 3043
Dołączył(a): Pt mar 14, 2008 2:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Strona główna forum

Powrót do Fakty, mity i inne dyskusje historyczne dot. 101 abn

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości